Sustainability talk 16

電気自動車などの新車のクラスの台頭に関するあなたの意見を?
車両の新しいセグメントの登場は安全性の上で新たな問題となるでしょうか?

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Detroit / USA

消費者にとって市場における選択肢が増え初めているということはとても悦ばしい事だと思います。
消費者は10年以上もの間ガソリンの価格高騰問題に直面しています。
消費者は大気汚染や地球温暖化問題を心配し、そしてアメリカでは石油を輸入しています。
だから電気自動車や燃料電池自動車はガソリン代の節約となり、いずれはガソリンの使用が全く不要になるので消費者にとっては素晴らしい二つの選択肢です。
それだけでなく2025年までに施行が予定されている、新しい燃費経済性基準のおかげで消費者は燃費効率が約2倍になるクルマを手に入れることができるようになるでしょう。
ガソリンを節約し、石油の使用や排気ガスの低減等を可能にする様々な方法が可能になります。
選択肢が増えるのは消費者にとって良いことだと思います。

これから出てくる新しいカテゴリーのクルマに安全面での問題はありますか?

異なる安全性の課題が出てくるでしょうが、我々が現時点で持っている情報では電気自動車の方がガソリン車に比べてより大きいリスクがあるということはなく、リスクの性格が違うということです。
だから弊局ではエンジニアがチームとなってバッテリー電気自動車、燃料電池自動車がもつそれぞれ独自のリスクを理解するべく研究しています。
また、これらの車両がもつリスクが、人々がすでにガソリン車で体験しているレベルのものであるための教育、規制そして初期対応訓練が実施されているかを検証しています。
そして、それは可能な限り我々はこれらのテクノロジーの先を行く事に専心しています。
そのためにテクノロジーを調査したり、業界のエキスパートに話を聞いたりする専門のチームを持っています。
NCAPプログラムのなかで電気自動車の衝突テストをするのもその一つの理由です。
新しいテクノロジーが衝突した時にどうなるかを確かめるために、5☆安全基準をシステムに取り入れます。

電気自動車はガソリン車よりも安全面でよりリスクが大きいのですか?

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Detroit / USA

ガソリンでもバッテリーでも水素でも全てに安全面でのリスクはあります。
すでに5☆安全基準プログラムに入っている電気自動車も何種類かありますが、例えば衝突安全評価で5☆を受けている車もあます。
現実はリスクの種類が違うということです。
電気車自動車のリスクの方がガソリン車よりも大きいという事実を示すデータは無いはずです。
私が思うに問題はなにかというと、ガソリン車に関連したリスクには私たちは慣れているが、新しいリスクが登場した時、そのリスクがより大きくなくても、私たちは往々にしてより大きい関心を払がちなことです。
しかし、より大きな関心を払うからといって必ずしもその問題がより大きいものであるということにはなりません。
だから私が弊局に入ったとき嬉しかったのは、ストリックランド局長からここはデータを重んじる局であると言われたことでした。
自分はエンジニアですから、これはとても重要なことです。
ですから、電気自動車や燃料電池車やガソリン車のリスクを語る時、我々は常にデータに立ち戻り、データが語るストーリーに耳を傾けるのです。

What is your opinion about the rise of new vehicle classes such as electric vehicle oxygen engine vehicles?

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Detroit / USA

Overall, I'm excited that there's a lot more options for consumers starting to get into the marketplace. Consumers have been facing the challenge of high gas prices for more than a decade. Consumers are also concerned about pollution, climate change, and of course, America's oil use and imports. So [battery] electric and fuel cell vehicles are two great options for consumers so that they can save money at the pump, and in those cases, avoid using gasoline all together. Of course those are not the only options thanks to the new fuel economy standards we are putting in place by 2025. Consumers will have access to vehicles that nearly double fuel economy. So they'll have a lot of different ways to save fuel, to cut down on oil use, cut down on emissions. More choices are better for consumers.

Will emerging vehicle segments add a new safety challenge?

Different safety challenges will emerge, but what our information shows to this point, for example, is that electric vehicles pose no greater risk to safety than gasoline vehicles. The risks can be different, that's why we have teams of engineers working together so we understand what's unique about the risks associated with battery electric vehicles, what's unique about the risks associated with fuel cell vehicles, and whether we have the education, regulation, and first responder training in place to ensure that those vehicles can have the same level of risk that people are used to with gasoline vehicles. And we think that's very possible - we are dedicated to trying to stay ahead of the curve on these technologies. That's why we have dedicated teams who are researching the technology, who are talking to the experts in the industry. It's one of the reasons why we tend to crash electric vehicles in our NCAP [5-Star Safety Rating] program. When you have new technology, you want to make sure to put it into that system so you can see what happens when they are in a crash.

Do you think electric vehicles will pose greater risks than gasoline vehicles in terms of safety?

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Detroit / USA

Gasoline has safety risks, batteries have safety risks, hydrogen will have safety risks. We've got several electric vehicles [already in our 5-Star Safety Rating program], for example, they have five star crash safety ratings, the reality is they pose different safety risks, but to my knowledge, we don't have any data that indicate any differently - they don't pose any greater risks than gasoline vehicles. I do think sometimes the issue is we're used to living with the risks associated with gasoline. Often when there is a new risk, even if it's no greater, we pay more attention to it, but just because you are paying more attention to it does not mean it's actually a larger problem. That's why, when I joined the Agency, I was happy to hear that Administrator Strickland said on one of my first days that this is a data driven agency. I'm an engineer and that's incredibly important to me. So when we talk about electric vehicle risks or fuel cell vehicle risks or gasoline vehicle risks, we always go back to the data and look at the story the data tells.